Returpolicy
Returpolicy
Ångerrätt & returer
Hos Rugly har du 20 dagars returrätt från det att du mottagit din beställning. Detta är ett utökat erbjudande utöver den lagstadgade ångerrätten enligt distansavtalslagen.
För att en retur ska godkännas måste produkten vara:
- oanvänd
- i oförändrat skick
- fri från smuts, lukt, djurhår eller slitage
- returnerad i originalförpackning eller motsvarande skyddande emballage
Du har rätt att öppna förpackningen för att undersöka mattan på samma sätt som i en fysisk butik, men produkten får inte användas eller tas i bruk.
När godkänns inte retur?
Retur godkänns inte om:
- mattan har använts, placerats på golv eller utsatts för slitage
- mattan har tvättats, skadats eller förändrats
- produkten inte längre är i säljbart skick
Av hygien- och kvalitetsskäl kan mattor som uppvisar tecken på användning inte returneras.
Hur gör jag en retur?
- Kontakta vår kundtjänst inom 20 dagar från att du mottagit varan
- Ange ordernummer och anledning till retur
- Du får instruktioner för returleverans
När du har kontaktat kundtjänst ska mattan skickas tillbaka och vara inlämnad till ombud inom 7 dagar.
Om returen inte skickas inom denna tidsram förbehåller vi oss rätten att neka returen.
Kunden ansvarar för returfrakten om inget annat anges.
Återbetalning
När vi mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet inom 14 dagar, via samma betalningsmetod som användes vid köpet. Eventuella fraktkostnader återbetalas inte.
Reklamation
Om din vara är felaktig eller skadad vid leverans har du rätt att reklamera produkten enligt konsumentköplagen. Kontakta oss så snart som möjligt och bifoga bilder på felet.
Företagsuppgifter
Welpy Technologies AB
Org.nr: 559437-1600
Adress: Herrhagsgatan 6 B, 652 18 Karlstad